Hold for 1.-3. klasse

I løbet af sæsonen lærer man en masse om musik - prøver at spille på flere forskellige instrumenter - og har det sjovt imens. Der er både plads til sang og bevægelse, noder og sammenspil og mon ikke vi kommer til at spille en koncert eller to!

Som ordet ’karrusel’ antyder, vil eleverne i løbet af et skoleår på skift få lov at spille på forskellige typer instrumenter.

Eleverne bliver introduceret for mange af musikkens grundelementer som rytme, puls og toner.

Gennem fælles musik og sang skærpes koncentrations- og koordinationsevnen, og personligheden udvikles.

De kreative evner, fantasi og musikalitet styrkes, og børnene lærer at bruge krop og stemme til at udtrykke egne musikalske oplevelser.

Undervisning: 50 min. om ugen fra september-maj. Der er max. 8 elever på et hold med to lærere eller max 12 elever med tre lærere.

Vi opretter hold på de skoler, hvor eleverne er, hvis der er nok, der tilmelder sig. Tag fat i dine klassekammerater, så I kan være flere, der går til musik sammen!

Tilmeldingsside - Fredensborg Musikskole

I musikkarrusellen for 1. klasse præsenteres eleverne for musikkens glade univers.

Der vil blive lyttet, danset og leget til musik af både klassisk og rytmisk karakter og arbejdet med bl.a. puls og rytme.

Desuden introduceres enkle instrumenter, som fx. xylofon og ukulele.

Karrusellen er god at prøve af, inden man melder sig til egentlig instrumentalundervisning, fordi man får mulighed for at snuse til flere instrumenter i løbet af et skoleår.

På 2. kl.-holdet fordyber vi os mere i de enkelte instrumenter og arbejder videre med bl.a. noder og musikforståelse.

I Musikkarrusellen vil man blive introduceret til f.eks. blokfløjte, guitar, keyboard/klaver, slagtøj og måske klarinet, violin eller noget helt tredje.

Spire-band er for dig i 3. klasse, som gerne vil spille sammen med andre, men ikke lige har besluttet dig for et bestemt instrument endnu.

Vi spiller pop/rock og roterer på de instrumenter, som typisk bruges i rytmegruppen.

Rotation betyder, at I skiftes på instrumenterne, så alle i bandet får prøvet at spille på bl.a. trommesæt, el-bas, el-guitar og keyboard/klaver

Vi synger også i mikrofon, og I er med til at bestemme, hvilke numre, vi spiller.

Du behøver ikke at have et instrument hjemme, men øver hver uge sammen med resten af bandet