Hjem Undervisning Sang og kor

Sang og kor

Er du vild med at synge?

Musikskolen tilbyder undervisning både i kor og i solosang. Se de forskellige tilbud nedenfor.

Alle kan synge, men mange kan lære at synge bedre - din stemme er også et instrument, du kan lære at beherske. Der undervises i blandt andet rock, soul og jazz. Der vil indgå sangøvelser, stemme- og mikrofonteknik.

Solosangsundervisning er mest velegnet fra 3. klasse.

Børnekor for elever i 1.-2. klasse

Børnekor er for alle drenge og piger i 1.-2. klasse, som godt kan lide at synge.

Vi lærer en masse dejlige sange og træner vores stemmer og ører gennem sang, leg og bevægelse.

Koret synger sammen i 60 minutter.

Undervisning fra 1. september til 31. maj.

I skoleåret 22/23 har Musikskolen lavet samarbejder med hhv. Nivå Skole og Kokkedal Skole om skolekor for dette alderstrin. Derfor tilbyder vi ikke børnekor.

Juniorkoret er for alle drenge og piger i 3.-5. klasse, som godt kan lide at synge.

Vi lærer en masse sange i forskellige genrer, og træner vores stemmer og ører gennem sang og bevægelse. Koret synger sange i forskellige genrer, og vi øver også at synge flerstemmigt

Koret medvirker også til musikskolens koncerter

Koret synger sammen i 60 minutter.

Undervisning fra 1. september til 31. maj.

Kor er gratis, hvis man går til instrumental- eller solosangundervisning. Ellers koster det 1.152 kr. for et Musikskoleår.

I skoleåret 22/23 ligger koret på Nivå Skole om mandagen kl. 14.10-15.10.

Soundzips er musikskolens ungdomskor.

Det er fedt at synge, og man bliver i ekstra godt humør, når man synger sammen med andre.

I Soundzips synger vi alt fra musicalsange til pop og viser. Gennem kormusikken træner vi vores stemmer og ører, og vi arbejder også med rytmer og en smule nodelæsning. Derudover arbejder vi også med musikalsk forståelse både teoretisk (tone- og rytmeforståelse) og performativt (udtryk og klang).

Koret synger sammen i 60 minutter og medvirker også ved musikskolens koncerter.

I skoleåret 22/23 har der desværre ikke været tilmeldinger nok til, at holdet kunne oprettes.

Kontakt kontoret hvis du har spørgsmål: musikskolen@fredensborg.dk