Hjem Nyheder Nytårsbrev

Nytårsbrev

Det nye år, 2024

Efter en magelig lang juleferie, er hverdagen nu tilbage på musikskolen. De fleste elever og lærere har fundet tilbage i rytmen med ugentlig undervisning og (næsten) daglig øvning.

Sneen ligger hvid og skinnende udenfor, men ikke desto mindre lyder de første spæde forårstegn gennem døren til undervisningslokalerne. Der øves allerede på musik til forårets koncerter og arrangementer.

Musikskolen har god tilslutning og opbakning, men vi har også mulighed for fortsat at optage elever. Hvis du brænder for musik og gerne vil i gang, så meld dig bare til musikskolen, så finder vi en plads til dig😊

Maria Blum Bertelsen

Musikskoleleder

VINTERKONCERTER

Kyndelmissekoncert, fredag 2. februar kl. 17.00-17.45

På Kulturstationen i Humlebæk Centret

Musikskolen markerer lyset i den mørke tid ved en fyraftenskoncert på Kulturstationen.

Mød musikskolens elever på fx. klaver, violin, klarinet og saxofon.

Cello-koncert, torsdag 22. februar kl. 17.30-18.30

På Kulturstationen i Humlebæk Centret

Cellist Soma Allpass spiller J.S. Bachs suite i C-mol for solo-cello.

Soma Allpass er cello-lærer på Fredensborg Musikskole. Ved aftenens arrangement vil hun opføre den 35 minutter lange suite for solo-cello. Bagefter vil der være mulighed for spørgsmål og snak om instrumentet og musikken.

Det er en god ide at lytte til Bachs 5. cello suite hjemme, minimum et par gange, inden koncerten.

Vær sød at være der til tiden, hvis man kommer for sent, så vent med at gå ind, indtil der kommer en pause mellem satserne.

Soma er klassisk uddannet cellist, og har spillet freelance siden 1996. Hun har tidligere spillet cello i mange forskellige genrer og med mange forskellige også rytmiske musikere. Hun spiller og synger pt. i sit band 'Soma and the loved ones', som er i gang med at indspille et album, der udkommer senere i 2024. Hele vejen har hun ind imellem spillet Bach, og sidste 5 år har hun spillet en el to solo Bach koncerter om foråret.

Musikcafé med Fredensborg Strygerne, tirsdag 27. februar kl. 18.00-18.30

På Kulturstationen i Humlebæk Centret

Fredensborg Musikskoles elever på violin og cello har arbejdet sammen på tværs af alder og instrument i to workshops i februar. Sidste workshop afsluttes med en præsentation for forældre og andre interesserede ved en uformel musikcafé på Kulturstationen.

BABYRYTMIK – nyt hold

Har du lyst til 40 minutters musikalsk samvær med din baby? Så meld dig til musikskolens nye babyrytmik hold. Gennem musikalske lege, rim og remser, vil de små få muligheden for både at lytte, pludre, observere, bevæge sig og meget mere - selvfølgelig med mor eller far!

Det sker: Onsdage kl. 14.20-15.00 i Musikskolens lokaler på Kokkedal Skole, spor F, 1. sal

Holdet mødes 8 gange - første gang 21. februar 2024.

Pris: 400,- kr.

MUSIKKARRUSEL for 1. og 2. klasse – vi udvider med flere lærere

Succesen med musikkarruseller på alle folkeskoler i kommunen fortsætter!

Vi har derfor udvidet med ekstra lærerkræfter, så vi kan optage flere interesserede elever.

Der er i skrivende stund ledige pladser på følgende musikkarruseller: Endrupskolen, 2. klasse: tirsdage kl. 14.40 T Humlebæk Skole, 1.-2. klasse: fredage kl. 14.45  T Kokkedal Skole, 1.-2. klasse: onsdage kl. 13.15  T Nivå Skole, 1.-2. klasse: fredage kl. 13.00  T Langebjergskolen, 2. klasse: tirsdage kl. 14.25.

Skynd dig at sikre dig en plads! Gå ind på www.fredensborgmusikskole.dk og følg link til tilmelding.

NY LÆRER – REBECKA MELCHIOR EIDE

En af de nye lærere, er Rebecka Eide.

Rebecka har hovedfag i klaver og har mange års erfaring som musikpædagog. Rebecka er bosiddende i Humlebæk og tilknyttes Musikkarruseller på Langebjergskolen, Nivå Skole og Humlebæk Skole. Vi ønsker Rebecka velkommen til Fredensborg Musikskole.

Fredensborg Musikskole

Holmegårdsvej 101